Smashtoernooi 2019

Zondag 31 maart was het jaarlijkse Smashtoernooi. Helaas hadden 2 teams zich redelijk kort voor het toernooi teruggetrokken waardoor er een nieuw wedstrijdschema gemaakt moest worden. Gelukkig hadden we 1 reserveteam dat nog in kon vallen waardoor we in totaal op 15 teams kwamen, 7 in de categorie ‘minder sterk’ en 8 in de categorie ‘sterk’.

De organisatie liep weer gesmeerd, mede dankzij alle leden die ondertussen allemaal wel weten welke taken er gedaan moeten worden. Extra dank voor Myrthe en Kyara die weer de wedstrijdcommissie vormden en dit ook prima deden. Met speels gemak eigenlijk. En het was extra, extra fijn dat Kyara er weer bij was.

Wedstrijdleidsters Myrthe en Kyara en iemand met een bevroren schouder.

De enige stoorzender was Hans, die ’s middags even waarnemend wedstrijdleider was en na de eerste set al omriep dat de volgende ronde begon en hij begon al de teams om te roepen die dan zouden moeten spelen. Myrthe schrok zich een eitje en rende naar de wedstrijdtafel, maar Hans merkte al dat er iets niet helemaal goed was (alle teams riepen naar hem dat ze nog een tweede set moesten spelen) en corrigeerde snel zijn fout(je).

Voor Smash was het jammer dat enkele leden dit jaar niet mee konden spelen. Toen ook nog blessures van Hans en Mike ervoor zorgden dat zij niet konden meedoen, was het moeilijk om de 2 Smashteams te vullen. Onderling uithelpen was de enige oplossing. Maar ook zwaar voor de leden die toch ook al redelijk op leeftijd zijn 😉

Smash 1 in actie

Keurig op tijd was het toernooi afgelopen en vond de prijsuitreiking in de kantine plaats. Maar eerst werden Franco en Sylvia, de uitbaters van de kantine, met een cadeautje in het zonnetje gezet. Want dit was hun laatste dag als uitbaters. Zij geven het stokje door.
Vervolgens werden de prijswinnaars bekendgemaakt van de advertentiepuzzel. 5 Winnaars ontvingen mooie prijzen zoals karaffen, een serveerplank, sausbakjes, een fles wijn, gecombineerd met cadeaubonnen van allerlei sponsors. En natuurlijk wat lekkere snoep.

Bij de bekendmaking van de uitslag van het toernooi, kreeg elk team een mandje met kleurige eieren. De nummers 1 van beide categorieën kregen ook nog mooie handdoeken als hoofdprijs!
De dochter van Hans, Milou, was met een team uit Den Bosch gekomen om deel te nemen aan ons toernooi, en zij kregen nog een kleine attentie in de vorm van wat drinken en crackers e.d. omdat zij nog terug moesten reizen naar Den Bosch. Blij verrast keken ze wat er in de mandjes zat.
Maar het was natuurlijk in de eerste plaats fantastisch dat zij de moeite hebben genomen om helemaal naar Heerlen te komen.

Hieronder staan de foto’s van ons toernooi en ook de einduitslag.

Hopelijk zien we iedereen volgend jaar terug!

(JL)