8 prijzen op Parkcity Beach!

Zaterdag 14 september nam Smash met 2 teams deel aan de eerste versie van het Parkcity Beachtoernooi in de sportaccommodatie van Ben Mesters. Dus een binnen-beachtoernooi! Leuk, zeker als het buiten lekker weer is.

Hans en John scheidsrechteren bij de latere toernooiwinnaar

Het leek eerst dat er maar 5 teams in totaal mee zouden doen, maar gelukkig waren er enkele late aanmelders waardoor de organisatie toch 2 poules heeft kunnen maken met elk 4 teams. Smash 1 en 2 zaten gelukkig/helaas niet bij elkaar in de poule.

Wie zit daar achter nu in het zand te spelen?

Beide Smashteams speelden leuke wedstrijden waarbij iedereen (van Smash) tevreden was over ons niveau. Met leuke, en soms lange, rally’s vloog het zand regelmatig om je oren, soms in je ogen en af en toe in je broek (?).
Na de poulewedstrijden bleken beide Smashteams tweede te zijn geworden en zouden er (halve) kruisfinales gespeeld te worden. Tegen de nummer 1 van de andere poule.
Smash 2 (Mike, Sandra en John) verloren die helaas maar hadden vooral in de tweede set goed partij geboden en hadden die misschien wel kunnen/moeten winnen.
Smash 1 (Rick, Hans, Roger en Janneke) speelden een erg goede kruisfinale en speelden 1 – 1 in sets. Omdat ook het puntentotaal van beide teams precies gelijk was, diende er nog een extra setje tot 5 punten gespeeld te worden (met 2 punten verschil).
Net op dat moment hapert de opslag van Rick en kijkt het team al snel tegen een 1 – 4 achterstand aan. Maar het team vocht terug tot 3 – 4. De laatste aanval van de tegenpartij kwam hard op de armen van Hans en de bal vloog hard en schuin richting het speelveld van de tegenstander, maar de bal zou buiten het veld landen. En ondanks de ongelooflijke sprint en duik van Rick werd dit punt dus verloren en hiermee dus ook de wedstrijd.
Jammer!

Voordat de finale gespeeld zou worden vond de tombola plaats. De af en toe haperende microfoon en het gegrabbel van de kleine kinderen in de zak met lootjes, zorgde ervoor dat het enige tijd in beslag nam.
Maar, Smash zou Smash niet zijn als we ook hier ‘voor de prijzen gaan’. John won 1 prijs, Hans won er 2, maar topscorer was Sandra met 3 gewonnen tombolaprijzen!

De finale werd gespeeld en was een spannende wedstrijd. Helaas werd er geen kruisfinale gespeeld voor de plaatsen 3 en 4, dus beide Smashteams kwamen uit op de 3de plaats! Mooie prestatie Smash!

In totaal dus 8 prijzen 🙂

Een toast op de 8(!) gewonnen prijzen

Achteraf werd nog een heerlijk frietje gegeten bij Friture ’t Mopke (vlakbij de Varenbeuk). Hier hadden we tafel 13 gereserveerd en ook gekregen.

Hopelijk is er volgend jaar WEER een Parkcity Beachtoernooi.