4de dartavond Smash

Florent heeft weer eens de moeite genomen om een dartavond te organiseren voor de Smashleden en hun aanhang. En aangezien hier steeds meer personen aan meedoen, zijn er ondertussen ook andere spellen toegevoegd. Zoals sjoelen en kaarten.

Sfeerimpressie

Dus woensdag 30 oktober vanaf 19 uur stroomde de kelder van de sportarena van Gerrie en Bert aardig snel vol. Meteen werd een drankje aangeboden en er was ook een heerlijke hap, want Florent had voor heerlijk gebak gezorgd.
Verder stond overal de kelders wat lekkers. Chips, zoute stengels, noten en de zelfgemaakte balletjes van Gerrie. En de koelkast lag vol met drank. Goed geregeld.

Petra en Janneke kwamen niet omdat ze ziek waren en Mike ging bij droog weer karten en bij nat weer darten. Helaas voor Mike was het droog weer.
Florent ging teams maken en liep rond met zijn zakje met papiertjes. Door de nummers op die papiertjes werd iedereen verdeeld over 4 teams en riep hij: “Let the games begin!”.

1 team nam de heilige kaarten van John in de handen en begon ijverig te ‘pesten’ (Heerlens of Landgraafs?). Een ander team ging de sjoelbak inspecteren op oneffenheden in het glijvlak. En 2 teams konden in het dartpaleis terecht. Florent had er namelijk voor gezorgd dat er nu TWEE dartbanen beschikbaar waren, inclusief verlichting en scorebord!

Roger sjoelt, Eeg beschermt zijn gezicht.

De gezelligheid zat er meteen in. Overal hoorde je plezier en gelach, ondanks dat sommige wedstrijden toch wel best spannend waren. En zoals bij elk Smash-evenement zijn er altijd mensen die wat rustiger zijn en mensen die wat drukker zijn. Het ‘moordenaar’-spel bij het darten bepaalde steeds wanneer er gewisseld moest worden. Tijdens het wisselen werden dan vlug wat ervaringen tussen de teams uitgewisseld en dan werd er weer snel verder gegaan met spelen.

Nadat elk team elk spel gespeeld had, werd er nog gezellig wat nagepraat en sommigen speelden nog een 301 of zelfs 501 bij het darten. De ‘double out’ bleek daar toch moeilijker te zijn dan gedacht. En op TV ziet het allemaal zo gemakkelijk uit!

Aan het einde van de avond werden Gerrie en Bert met een doosje bonbons bedankt voor hun gastvrijheid.

En wij bedanken Florent voor de organisatie van deze leuke avond!

(JL)